Den bästa helgen!

Tog med mig Frida söder över i helgen för att visa henne mina smultronställen.
Vi checkande in i mamis stuga i Västergarn och toknjöt av det fina vädret på terassen med sommarlåtar i högtalaren och en dricka.
Världens finaste mormor och morfar kom med färska hösthallon till oss!! Dom är så fina <3

Tog bilen en vända ner och visade Klinte sen Ekstakusten. Magiskt va allt igår, va det möjligen sista sommardagen för i år?!

Efter en middag på terassen så packade vi ner godis, hallonen, prosecco och tog oss ner till vattnet. Å där hade vi första parkett för solnedgången!!
Helt underbart!!

Dagen idag va lite sämre vädret men ändå varmt så vi tog en för vad vi tänk oss liten promenad först längs med vattnet. Men eftersom vi ännu va springiga i benen så fortsatte vi upp mot Paviken och naturreservatet där.
Väl en bit upp kom en grind å vi tänkte stanna men en granne ropade glatt, fortsätt det är så vackra vandringsleder.
Så vi fortsatt men eftersom vi absolut inte är några bondtjejer så fick vi panik när lammen kom. Jag försökte svälja min rädsla mot lamm och fortsatte.
Vi kunde ju inte gå tillbaka å visa grannarna att vi inte vågade.

Men när vi kom till bron och det stod massor av kor i vägen började till och med jag banga ur.
Så vi fick försöka hitta oss ut en väg som inte var förbi korna och inte grannarna.

Frida tyckte även att det kunde finnas krokodiler i "träsket" men där va jag lite mer realist. Men förstår hennes känsla för varje stege vi gick över vid staketen så visste vi inte vilka djur som fanns där inne.

Tillslut hittade vi ut, dessutom fick vi avnjuta en fin utsikt från ett fågeltorn mitt i. Mycket skratt kan jag säga men konstaterar att jag nog mer är en stadstjej..å att grannarna inte va det!

Tack samtliga underbara vänner för en bra helg med massor av tjejmys. Precis vad jag behövt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress